دنیای مدرن در امتداد خطوط دیجیتال حرکت می‌کند، جایی که هر چیزی حضور دیجیتالی دارد. مشاغل از طریق فروشگاه های تجارت الکترونیک با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنند. جایی که افراد می‌توانند به صورت آنلاین محصولات مورد نظر را خریداری کنند. هر زمان که به راه اندازی کسب و کار آنلاین فکر می‌کنید، باید تمرکز اصلی خود را بر یک جنبه مهم متمرکز کنید: رضایت مشتری.

تجربه مشتری از فروشگاه شما اطمینان می‌دهد که آیا فروشگاه آنلاین شما سود هنگفتی را به دست می آورد یا در ضررهای سنگین فرو می رود. اگر خدمات به مشتریان استثنایی باشد و منجر به رضایت زیاد مشتری شود، متوجه افزایش فروش الکترونیک خود خواهید شد.

شما همیشه باید اهمیت تجربه مشتری را به خاطر بسپارید. تجربیات مشتریان به شما کمک می‌کند تا پیشرفت محصولات و روش های بازاریابی فروشگاه تجارت الکترونیک خود را بررسی کنید. اینکار به شما امکان می دهد در صورت لزوم اصلاحات لازم را انجام دهید.

شما نیازهای مشتریان خود و بازه زمانی که باید آن نیازها را برآورده کنید، متوجه خواهید کرد. بنابراین شما می‌توانید اهمیت تجربه مشتری را به خوبی درک کنید. اکنون که می دانیم تجربه مشتری برای هر تجارت چقدر اهمیت دارد، اجازه دهید روش‌های مختلف دریافت تجربه مشتری در فروشگاه های تجارت الکترونیک را مورد بحث قرار دهیم!

1. استفاده از حلقه های عادت در کسب و کار خود

تقریباً همه کارهایی که روزانه انجام می دهیم به عادت های ما بستگی دارد. عادت ها نقش مهمی در نحوه تعامل ما با مردم و برند ها دارند. یک حلقه عادت به یک حلقه عصبی اشاره دارد که مسئول یک عادت است. این حلقه عمدتا از سه عنصر ساخته شده است. نشانه، روال و پاداش. تلفن های هوشمند و رسانه های اجتماعی نمونه هایی از حلقه عادت هستند، جایی که صدای اعلان یک نشانه است، بررسی تلفن یک روال است و یک پیام جدید پاداش است.

عادت ها می توانند محرک رضایت مشتری شما باشند زیرا مردم به خاطر اطلاعات و پیشنهادات شما به برند شما اعتیاد پیدا می‌کنند. قلابی را تنظیم کنید تا مشتریان را درگیر خود کرده و آنها را به سمت افزایش سرمایه گذاری خود سوق دهید.

2. مشتریان درباره نحوه انجام کارها در فروشگاه ‌های آنلاین تامل می کنند

تجربه مشتری درباره این است که مشتری از فروشگاه تجارت الکترونیکی شما چه چیزی دریافت می کند و آنها را چگونه دریافت می کند. مشتریان به نحوه عملکرد مشاغل و اینکه آیا آنها به قول خود عمل می کنید یا خیر، توجه می کنند.

کاری که می توانید انجام دهید این است که مشتری خود را به گردش در داخل کار شرکت خود ببرید. آنها را وادار کنید تا باور کنند که شما و کارکنان شما چگونه همه کاری می کنید تا مطمئن شوید بهترین محصولات را به مشتری تحویل می دهید. سعی کنید مشتریان خود را با افرادی که در شغل شما مشغول کار هستند مشارکت دهید.

3. خدمات مشتریان منجر به افزایش فروش می شود

بازاریابی اینترنتی در مسیر تبدیل شدن به یک مفهوم رو به رشد است و مارک های متعددی در جهت افزایش حضور خود در کانال های دیجیتال و شبکه های اجتماعی تلاش می کنند. اینکار به شما در برآوردن تقاضاهای روزافزون مشتریان و و افزایش رضایت مشتری کمک می کند. طراحی اپلیکیشن های تلفن همراه بومی واقعاً مهم هستند که باید آنها را در استراتژی تجارت الکترونیک خود در نظر بگیرید.

4. نام تجاری شما باید در میان سایر رقبا برجسته شود

اگر می خواهید در تجارت آنلاین خود موفق شوید، فروشگاه تجارت الکترونیک شما باید در بین تعداد زیادی از رقبا برجسته شود. اگر مشتری شما انتظار بیشتری از شما دارد، این نشانه خوبی برای شما است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که انتظارات آنها را برآورده کنید. با قرار دادن نام تجاری خود در هنگام ساخت اپلیکیشن، تمایز آن از دیگران نشان دهید.

5. Chatbots در خدمات مشتری به شما کمک خواهد کرد

هوش مصنوعی در پیشبرد کسب و کار شما بسیار موثر است. این، کار شما را بسیار آسان می کند و همچنین منجر به افزایش فروش آنلاین می شود. Chatbots به عنوان کلیدی در بازاریابی دیجیتال عمل می کند و تعامل مشتریان را افزایش می دهد.

مشتریان شما وارد وب سایت و اپلیکیشن شما می شوند و برای کمک نیاز به یک چت بات پیدا می کنند. یک چت بات اطمینان حاصل می کند که همه مشتریان شما پاسخ سوالات و مشکلات خود را می بینند. حتی اگر نمی توانید یک چت بات پیچیده ارائه دهید، مطمئن شوید که فروشگاه شما یک چت آنلاین ارائه می دهد تا مشتریان شما بتوانند مستقیماً با شما ارتباط برقرار کنند.

6. خدمات منحصر به فرد خود را برای مشتریان افزایش دهید

به مشتریان خود اجازه دهید به شما وابسته شوند. از فروشگاه تجارت الکترونیک و تجارت تلفن همراه خود استفاده کنید تا با فروشگاه های آنلاین مشتریان خود را متکی به خود کنید. آنها را وادار کنید تا از طریق بخش chatbot و پرسش های متداول ، پاسخ ها را جستجو کنند. تمام اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار دهید تا بتوانند بدون هیچ گونه کمکی در وب سایت فروشگاه الکترونیکی شما، راه حل مشکلات خود را بیابند.

7. حضور فروشگاه آنلاین شما بخشی از دنیای واقعی خواهد بود

پس از شیوع بیماری کووید -19 ، اهمیت تجارت در یک فروشگاه آنلاین بسیار گسترده تر از سابق شد. شما باید مشتریان خود را از طریق کنفرانس ها و وبینارها درگیر کنید تا به آنها فرصتی مجازی برای جمع آوری اطلاعات بدهید.

یک رویکرد تلفن همراه، این اطمینان را می دهد که مشتریان شما بتوانند به راحتی با استفاده از حداقل محصولات الکترونیکی که در دست دارند با تجارت الکترونیک شما ارتباط برقرار کنند. شما باید جلسات تیمی را برای پرسنل خود ایجاد کنید و از همه ورودی های لازم برای ارتقاء تجربه مشتری استفاده کنید.

8. برندها باید برای تجربه بهتر مشتری شخصی سازی کنند

این یک واقعیت است که مشتریان این روزها شخصی سازی را به عنوان بخشی از تجربه برند خود ترجیح می دهند. هنگامی که شروع به بررسی مسائل مربوط به آنها و برقراری ارتباط فردی با آنها می کنید، می توانید تجربه مشتریان خود را بهتر کنید. این باعث می شود آنها احساس مهم بودن کنند و به برند شما وفادار بمانند.

شخصی سازی یک عامل کلیدی برای تعیین موفقیت هر نام تجاری است زیرا تقریباً 80 درصد از مشتریان به مارکی که تجربه شخصی بهتر مشتری را ارائه می دهد، وفادار می‌شوند.

9. افزایش تمرکز بر حفظ حریم خصوصی منجر به افزایش فروش تجارت الکترونیکی می شود

همیشه اطمینان حاصل کنید که بیشترین اولویت را به حفظ حریم خصوصی مشتری خود اختصاص می دهید. زیرا این امر به شما در افزایش تجربه مشتری کمک می کند. با طراحی اپلیکیشن فروشگاهی می توانید در افزایش حریم خصوصی مشتریان نقش مهمی ایفا کنید. 

نتیجه گیری نهایی

در بالا برخی از روش های افزایش تجربه مشتری را ارائه دادیم که می تواند منجر به افزایش فروش تجارت الکترونیکی شما شود. این 9 روش می تواند به شما در درک بیشتر رضایت مشتری در تجارت آنلاین کمک کند. اگر در شغلی مشغول هستید یا تصمیم به راه اندازی آن دارید، اهمیت تجربه مشتری را فراموش نکنید.